https://www.torun.pl/pl/nabor-do-szkol-ponadpodstawowych-0

16 maja 2022 r. rusza nabór do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023.

Rekrutacja do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych dla młodzieży prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń na rok szkolny 2022/2023 realizowana będzie z wykorzystaniem systemu informatycznego.

System elektronicznej rekrutacji do czteroletnich liceów ogólnokształcących, pięcioletnich techników i trzyletnich branżowych szkół I stopnia będzie prowadzony za pośrednictwem strony https://torun.edu.com.pl/kandydat, dostępnej od 16 maja 2022 r.

Na kandydatów czeka ogółem 3218 miejsc w klasach pierwszych, w tym:

  • 330 miejsc w 6 branżowych szkołach I stopnia,
  • 1140 miejsc w 8 technikach,
  • 1748 miejsc w 11 liceach ogólnokształcących.

Terminy składania wniosków:

1) Od 16 maja  2022 r. do 21 czerwca 2022 r. do godz. 15:00 – prowadzony będzie nabór wniosków do:

  • oddziałów ogólnodostępnych w liceach ogólnokształcących, technikach i branżowych szkołach I stopnia,
  • oddziału integracyjnego w VII Liceum Ogólnokształcącym.

2) Od 16 maja  2022 r. do 31 maja 2022 r. do godz. 15:00 – prowadzony będzie nabór wniosków do oddziałów:

  • sportowych, mistrzostwa sportowego,
  • przygotowania wojskowego,
  • dwujęzycznych,
  • wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji.

W przypadku, gdy kandydat na liście preferencji wybierze – oprócz oddziału sportowego, mistrzostwa sportowego, dwujęzycznego, przygotowania wojskowego lub wymagającego od kandydata szczególnych indywidualnych predyspozycji – również oddział ogólnodostępny, składa wniosek w terminie od 16 maja  2022 r. do 31 maja 2022 r. do godz. 15:00.

3) Kandydaci mogą zmienić decyzję dotyczącą wyboru szkół. Złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zmianę szkół, do których kandyduje, jest możliwa w terminie od 24 czerwca 2022 r. do 12 lipca 2022 r. do godz. 15:00.

Wykaz oddziałów sportowych, mistrzostwa sportowego, dwujęzycznych, przygotowania wojskowego oraz wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji, do których prowadzone będą postępowania rekrutacyjne na rok szkolny 2022/2023:

  • 2 oddziały mistrzostwa sportowego (kolarstwo, piłka nożna, wioślarstwo, hokej na lodzie) w XIII Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych nr 13 w Toruniu, przy ul. Targowej 36/38,
  • 1 oddział sportowy (piłka koszykowa, piłka nożna) w VIII Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcącym, przy ul. Grunwaldzkiej 33/35,
  • 1 oddział przygotowania wojskowego kształcący w zawodzie technik logistyk w Technikum nr 4 w Zespole Szkół Technicznych, przy ul. Legionów 19/25,
  • 4 oddziały dwujęzyczne (język angielski) w X Liceum Ogólnokształcącym w Toruniu, przy Placu św. Katarzyny 9,
  • 1 oddział wymagający od kandydata szczególnych indywidualnych predyspozycji, tj. oddział matematyczno-fizyczno-informatyczny „uniwersytecki”, w IV Liceum Ogólnokształcącym w Toruniu, przy ul. Warszawskiej 1/5.

Próby sprawności fizycznej do oddziałów mistrzostwa sportowego, oddziału sportowego i oddziału przygotowania wojskowego, sprawdzian kompetencji językowych do oddziałów dwujęzycznych oraz sprawdzian uzdolnień kierunkowych do oddziału „uniwersyteckiego” zostaną przeprowadzone w terminie od 1 czerwca 2022 r. do 13 czerwca 2022 r.

Szczegółowy harmonogram i miejsce przeprowadzenia prób i sprawdzianów znajduje się na stronie elektronicznego naboru.


Kompletna oferta edukacyjna na rok szkolny 2022/2023 prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń  branżowych szkół I stopnia,  techników i liceów ogólnokształcących – pobierz tutaj


Sposób wypełnienia wniosku i miejsce jego złożenia

  1. Kandydaci korzystając z dowolnego komputera z dostępem do Internetu, zapoznają się z ofertą edukacyjną szkół na stronie https://torun.edu.com.pl/kandydat, dokonują wyboru poszczególnych oddziałów w nie więcej niż trzech szkołach prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń (ustalają listę preferencji).
  2. Po wypełnieniu wniosek należy wydrukować i własnoręcznie podpisać. Na wniosku wymagany jest podpis co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna kandydata .

System naboru elektronicznego umożliwia również podpisanie wniosku podpisem kwalifikowanym/Profilem zaufanym (ePUAP). Wniosku podpisanego w taki sposób, nie trzeba drukować.

Istnieje możliwość wypełnienia wniosku odręcznie. Druk wniosku można pobrać z systemu lub uzyskać go w szkole, o przyjęcie do której kandydat się ubiega.


Dopuszczalne formy składania wniosku:

  1. Dostarczenie do szkoły pierwszego wyboru własnoręcznie podpisanego wniosku wraz z dokumentami.
  2. Złożenie w systemie elektronicznego naboru wniosku opatrzonego podpisem kwalifikowanym/Profilem zaufanym (ePUAP) wraz z dokumentami.

Wypełnienie wniosku w formie elektronicznej umożliwi rodzicom/kandydatom śledzenie na bieżąco kolejnych etapów procesu rekrutacji  oraz niezwłoczne uzyskanie informacji o jej wynikach.


Dodatkowe dokumenty
Kandydat do oddziału sportowego i oddziału mistrzostwa sportowego do wniosku dołącza orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej o posiadaniu stanu zdrowia umożliwiającego podjęcie nauki w tym oddziale oraz pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie do tego oddziału. Wzór pisemnej zgody rodziców w plikach do pobrania w systemie elektronicznego naboru.

Kandydat do oddziału przygotowania wojskowego do wniosku dołącza orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej o posiadaniu bardzo dobrego stanu zdrowia umożliwiającego podjęcie nauki w tym oddziale oraz pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie do tego oddziału. Wzór pisemnej zgody rodziców w plikach do pobrania w systemie elektronicznego naboru.

Kandydat, który zaznaczy we wniosku, że spełnia dodatkowe kryterium brane pod uwagę w procesie rekrutacji, dołącza do wniosku odpowiedni dokument potwierdzający jego spełnianie.

Załączniki do wniosku potwierdzające spełnienie kryterium, o którym mowa we wniosku:

  • Kandydat z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na  stan zdrowia – wymagana opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej.
  • Wielodzietność rodziny kandydata – wymagane oświadczenie o wielodzietności kandydata. Wzór oświadczenia do pobrania ze strony elektronicznego naboru.
  • Niepełnosprawność kandydata – wymagane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność kandydata, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności kandydata lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
  • Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – wymagane orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności rodzica kandydata lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
  • Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – wymagane orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności rodziców kandydata lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
  • Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – wymagane orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności rodzeństwa kandydata lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
  • Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – wymagany prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem. Wzór oświadczenia do pobrania ze strony elektronicznego naboru.
  • Objęcie kandydata pieczą zastępczą – wymagany dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej, laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim lub laureat konkursu dla uczniów szkół i placówek artystycznych, dających uprawnienie do przyjęcia do szkoły ponadpodstawowej w pierwszej kolejności, do wniosku o przyjęcie do szkoły dołącza zaświadczenie o uzyskaniu tego tytułu.


Warto wiedzieć

  • Od 24 czerwca 2022 r. do 12 lipca 2022 r. do godz. 15:00 kandydaci składają do szkoły pierwszego wyboru świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
  • Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty mogą być składane przez kandydata w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, albo w postaci kopii poświadczonej przez dyrektora szkoły, którą ukończył kandydat.
  • Kandydat kwalifikowany jest do oddziału znajdującego się na najwyższej pozycji na jego liście preferencji, do którego liczba punktów przy uwzględnieniu dodatkowych kryteriów jest wystarczająca do przyjęcia.
  • Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości dnia 19 lipca 2022 r. o godz. 12.00
  • Rodzice kandydata zakwalifikowanego do danej szkoły są zobowiązani do potwierdzenia woli przyjęcia do szkoły w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem w terminie  do 22 lipca 2022 r. do godz. 15:00. W przypadku braku możliwości przedłożenia odpowiednio zaświadczenia lekarskiego, orzeczenia lekarskiego lub orzeczenia psychologicznego, rodzic kandydata informuje o tym dyrektora szkoły, wskazując na przyczynę niedotrzymania terminu. Informację składa się w postaci papierowej lub elektronicznej w terminie do dnia 16 lipca 2022 r. Zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której uczeń został przyjęty, nie później niż do dnia 23 września 2022 r.
  • Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do danej publicznej szkoły dnia 25 lipca 2022 r. o godz. 12:00.
  • Wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych będą podane do publicznej wiadomości poprzez ich umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły.
  • W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
  • Uzasadnienie odmowy przyjęcia komisja rekrutacyjna sporządza w terminie do3 dni od dnia wystąpienia przez rodzicakandydata. Uzasadnienie zawiera przyczynyodmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia,oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  • Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkołyodwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dniaotrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
  • Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie do3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego właściwego dla siedziby szkoły.
Skip to content